مقاومت یک سازه در حقیقت به میزان تحمل آن سازه در برابر نیروهای وارد شده گویند که این روزها این اصطلاح بیشتر برای زلزله کاربرد دارد. ساختمان های امروزی به دلیل استفاده از مصالح جدید ، سبک و به اصطلاح مقاوم تر باعث شده اند تا نیاز به مقاوم سازی ساختمان وجود نداشته باشد ولی در ساختمان های قدیمی و فرسوده بدلیل عدم استفاده از علم مهندسی سازه و مهندسی زلزله به صورت امروزی به مقاوم سازی ساختمان بسیار نیاز است.

 هدف از مقاوم سازی ساختمان بهبود عملکرد اجزاء ساختمان در مواقع خطر است . به همین دلیل امروزه شرکت های متعددی در زمینه مقاوم سازی ساختمان تاسیس شده اند. این شرکت ها با مقاوم سازی ساختمان در حقیقت کمک می کنند تا هر سازه کاری را انجام دهد که تا قبل از آن قادر به انجام آن نبوده است. در مقاوم سازی ساختمان باید به این نکته توجه نمایید که مقاوم سازی یک سازه ی قدیمی بسیار سخت تر از ساختن یک سازه ی مقاوم جدید است. زیرا سازه های ساختمان قدیمی در مکان خود ثابت شده اند و از طرفی در مقاوم سازی ساختمان قدیمی ، دسترسی به بسیاری از قسمت های سازه امکان پذیر نیست. مقاوم سازی ساختمان هایی که هریک از سازه های آن دچار خوردگی و پوسیدگی شده باشند یا ساختمان هایی که در اثر ضعف سازه ای، ترک هایی در سازه های بتنی آن مشاهده گردد با مقاوم سازی ساختمان هایی که قرار است تغییر کاربری بدهند یا طبقات سازه ای آن افزایش پیدا کند بسیار متفاوت است.

بروز زلزله در سال های گذشته باعث شده تا مقاوم سازی ساختمان از یک بحث تئوری به یک نیاز در ساختمان ها تبدیل شود تا بتواند از خسارات جانی و مالی جلوگیری نماید. شرکت مهندسین مشاور بهسازان لرزه ای رعد با مهندسان مجرب در خدمت شماست.

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 193
نمایش همه
علاقه مندی ها ()