ترازو یکی از ابزارهای مهم در زندگی روزمره محسوب می شود، این وسیله به صورت ساده و کفه ای و امروزه در نوع دیجیتال کاربرد فراوانی دارد. در واقع انواع دیجیتال این دستگاه به دلیل کاربری بسیار آسان و دقت بالایی که در اندازه گیری جرم دارند، باعث شد تا انواع قدیمی و سنتی آن کنار گذاشته شوند.

به طور کلی ترازوها در مواردی مانند صنعت، علم، کسب و کارهای مختلف و... کاربرد دارد. بسیاری از کسب و کارها بدون این دستگاه دچار مشکل می شوند. البته دقت در این وسیله در کسب و کارهای مختلف، متفاوت است.

این ابزار در علم به صورت سیستم توزین آزمایشگاهی به کار برده می شود. البته این سیستم از دقت بسیار بالایی در حد صدم و یا هزارم گرم برخوردار است. در آزمایشگاه های مختلف ترکیب مقدار مواد اهمیت بسیار بالایی دارد. در ساخت داروها و ترکیب شیمیایی آنها نیز وجود این دستگاه با دقت بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سیستم های اندازه گیری وزن در فروشگاه های مختلف، معمولا به صورت دیجیتال هستند. در سوپرمارکت ها، فروشگاه های میوه و سبزیجات، اندازه گیری غلات و... وجود یک سیستم وزن کشی دقیق اهمیت بالایی دارد. این نوع ترازو ها در مارکت های بزرگ می توانند علاوه بر وزن کشی، قابلیت های دیگری مانند چاپ فاکتور، بارکد خوان و... نیز داشته باشند. این امر باعث می شود تا سرعت در عملیات توزین بالا رود.

به منظور حفظ سلامتی بدن و حفظ تعادل فیزیکی بدن می توان از سیستم های وزن کشی استفاده کرد. برای کنترل تغذیه و وزن در افراد مختلف و یا پیگیری روند رشد کودکان می توان از این دستگاه کاربردی استفاده کرد.

برخی از این دستگاه ها که برای وزن کشی افراد استفاده می شوند، علاوه بر نشان دادن وزن دارای قابلیت های دیگری نیز هستند. برای مثال برخی سیستم های پزشکی علاوه بر وزن، میزان چربی و آب بدن و سوخت و ساز آن را نیز نشان می دهد.

بعضی از سیستم های توزین برای موادی به کار برده می شود که در حد گرم اندازه گیری می شوند. برای مثال در طلا فروشی ها و یا عطاری ها، مواد خود را در حد چند گرمی به فروش می رسانند. بنابراین دستگاه های وزن کشی سایر کسب و کارها، مانند نوع فروشگاهی که در کیلوگرم اندازه گیری می کنند، برای این کسب و کارها کاربرد ندارند.

کاربرد ترازو در صنعت

استفاده از ترازو در صنایع مختلف، یکی از مهمترین کاربردهای این وسیله است. وجود این دستگاه برای بسایری از کارخانه ها و کارگاه های صنعتی الزامی است. میزان دقت و ظرفیت دستگاه های وزن کشی مورد استفاده در صنایع، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین سیستم های توزین صنعتی بایستی دارای استحکام بالا و عملکرد مناسبی باشند.

محیط صنعتی، یکی از محیط هایی است که عملیات توزین در آن با سختی کار همراه است. شرایط مختلف آب و هوایی مانند وجود رطوبت، گرد و غبار و... در محیط های صنعتی، باعث شده است تا ترازو های صنعتی دارای سیستم حفاظتی خاصی باشند.

نفوذ گرد و غبار و رطوبت باعث می شود تا قطعات الکتریکی این دستگاه ها دچار خوردگی و زنگ زدگی شده و عملیات توزین به درستی انجام نشود. بنابراین کارخانه های تولید کننده این نوع سیستم های اندازه گیری وزن، بدنه و قطعات آن را از فولاد با پوشش های مختلف و مقاوم و یا استیل ضد زنگ می سازند.

همچنین باید گفت حفظ و نگهداری و تمیز کردن این نوع دستگاه ها، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. قطعات و تجهیزات مختلف این نوع ترازو نیز دارای ساختاری مقاوم هستند. کیبورد با کاور مخصوص برای نگهداری از آن، سینی یا کفه ضد آب و ضد زنگ، نمایشگر به صورت LED و یا LCD و... ساخته می شوند.

این نوع دستگاه ها در کارگاه ها، کارخانه ها و سایر محیط های صنعتی با ظرفیت های 30، 50 و 70 کیلوگرم استفاده می شوند. دقت استفاده از این سیستم ها به دلیل خطرناک بودن محیطی که قرار است در آن نصب شوند، از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین این دستگاه ها به صورت علمک دار یا ستون دار و بدون علمک به کار برده می شوند.

در آزمایشگاه های صنعتی نیز از انواع ترازو آزمایشگاهی ، با دقت اندازه گیری بالاتری استفاده می کنند. ابعاد این نوع نسبت به سایر سیستم های توزین صنعتی کوچک تر است. ظرفیت های اندازه گیری این سیستم ها 3، 5، 10 و 15 کیلوگرم می باشد. بنابراین قدرت تحمل وزن این نوع سیستم ها کمتر از سایر سیستم های توزین صنعتی است.

این دستگاه ها در کارخانه های تولید رنگ، ابزار آلات، نساجی و... کاربرد دارند. برخی از این دستگاه ها قابلیت قطعه شماری نیز دارند. این قابلیت برای قطعات ریزی که شمردن آنها نیاز به وقت زیادی دارد بسیار سودمند است. برای مثال شمارش پیچ و مهره های ریز و با تعداد بالا و بسته بندی آنها، با استفاده از این سیستم ها با سرعت بیشتری انجام می شود.  

تماس با ما

ساعت پاسخ گویی تلفنی ← 8 صبح الی 22
تلفن همراه ← 09123124701
خط ویژه ی چهار رقمی ← 0216123 خط اختصاصی ( ارتباط تنها با تلفن ثابت ) ← 02180808081
تماس : 02166087260 - 02166087261 
02166087814- 02166087815 - 02166087816
نمایندگی ها ← 02133510969 ، 02166087814 ، 02177379815 ، 02133510970 - 02166085712
آدرس دفتر فروش ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتدای دكتر هوشيار از خيابان ازادي - ورودي ساختمان از داخل دكتر هوشيار پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 189
نمایش همه
علاقه مندی ها ()