نوار عصب و عضله یا الکترومیوگرافی (EMG) مخفف عبارت انگلیسی Electromyography می باشد. تست نوار عصب و عضله تکنیکی است که در جهت محاسبه و ضبط حالات عضلات بدن مورد استفاده قرار گرفته می شود تا بتوانند میزان و مدت زمان انقباضات و انبساط بدن را اندازه گیری نمود. در واقع این دستگاه را با نام ماهیچه نگار برقی نیز معرفی می کنند که نقش بسزایی در درمان برخی از اختلالات عضله ای بدن دارد. با استفاده از این دستگاه ها به راحتی می توان عملکرد عضلات بدن را به وسیله تحلیل های سیگنال الکتریکی مورد بررسی قرار داد و به بررسی عوامل تحریک کنندۀ عضلات پی برد. همچنین میزان کشش انقباض و انبساط عضلات مختلف بدن به چه میزان می باشد. در حال حاضر موقعیت دریافت خدمات چنین تست هایی توسط مرکز نوار عصب و عضله برای تمام افراد فراهم می باشد. در نتیجه افرادی که با مشکلات عصبی و عضلات روبرو می باشند، می توانند با مراجعه به چنین مراکز توانمندی، تشخیص اختلالات عصبی خود را به واسطۀ تست های نوار عصب بدست آورند.

تست نوار عصب و عضله

تست نوار عصب و عضله یکی از خدمات ارزشمندی است که پژوهشگران توانسته اند در اختیار پزشکان و بیماران قرار دهند. انجام الکترومیوگرافی وضعیت انقباض و انبساط عضلات ارادی را نسبت به کشش های مختلف می سنجد. در واقع با استفاده از این تکنیک می توان میزان واحدهای حرکتی را مشخص نمود که ناشی از نورون های حرکتی آلفا منفرد و کلیه فیبرها می باشند. عملکرد سیستم های عصبی به این نحو می باشد: هنگامی که عصب های حرکتی برای تغذیه کردن از فیبرها استفاده می کنند، در نتیجۀ آن پتانسیل عملکرد اعصاب حرکتی به مرحلۀ دپلاریزاسیون می رسند، فیبر عضلات منقبض می شود و میدان الکترومغناطیسی شده و بر حسب ولتاژ اندازه گیری می شوند. هر بخش از عضلات شامل یک سری فیبرهای مشخص می باشند که می توانند واحدهای حرکتی معینی را تولید کنند. لیکن با ایجاد اختلال های در اعصاب و بافت عضلات، میزان واحدهای حرکتی کم و زیاد شود و در نتیجۀ آن اختلالاتی را به دنبال داشته باشد. با اختراع دستگاه های پیشرفته که امکان اندازه گیری واحدهای حرکتی عضلات را فراهم نموده است، توانسته اند تا خدمتی به جامعه پزشکی نمایند.

پیشرفته ترین مرکز نوار عصب و عضله

پیشرفته ترین مرکز نوار عصب و عضله در شمال تهران با استفاده از دستگاه های مدرن، قادر به ارائه خدمات بنیادین می باشند. در نتیجه پزشکان می توانند با مراجعه بیماران خود به چنین مراکزی، با تست نوار عصب و عضله می توانند بخش اعظمی از اختلالات عصبی افراد را تشخیص دهند.

دستگاه های تست نوار عصب و عضله، به نحوی کنترل عصب های بدن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد تا بدین وسیله میزان و احد انتقال پیام بین مغز و اندام های بدن را اندازه گیری کنند. به این ترتیب انتقال پیام های دیداری، شنیداری، بویایی و غیره با سایر اعصاب اندام ها بررسی می شود. در نتیجه محل اختلال عصبی شناسایی شود و به نحوی پزشک بتواند با آگاهی کامل، مراحل درمان را برای بیمار پیگیری کند.

مرکز نوار عصب و عضله در تهران

مرکز نوار عصب و عضله در تهران فعالیت خود را آغاز کرده است. با استفاده از دستگاه های مدرن تست نوار عصب و عضله، به پزشکان کمک می کند تا بتوانند به واسطۀ پاسخ های این تست ها، در خدمات پزشکان یاری برسانند. خوشبختانه چند سال اخیر پزشکان توانسته اند، خیلی از بیماران را به واسطه نتایج تست های نوار عصب و عضله یا EMG-NCV درمان کنند.

مرکز کلینیک نوار عصب و عضله آرامیس، فعالیت تخصصی خود را در زمینۀ انجام تست های نوار عصب و عضله در تهران آغاز نموده است.

آدرس: ونک ملاصدرا. بین چهارراه شیراز و شیخ بهایی. پلاک ۱۰۹ واحد ۸۰۱

تلفن تماس: ۰۹۰۱۶۴۰۰۸۴۹ - 02188064543

ایمیل: Aramiselectrophysiologylab@gmail.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 372
نمایش همه
علاقه مندی ها ()