سختی گیر رزینی یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنایع مختلف می باشد. همانطور که می دانید آب به طور طبیعی دارای سختی و املاح معدنی مختلف چون پتاسیم و کلسیم می باشد که موجب رسوب در مسیر جریان آب می شود. با توجه به کاربرد گستردۀ آب در صنایع مختلف، خرید و فروش سختی گیر رزینی با حجم های متفاوت رونق گرفته است. دستگاه سختی گیر رزینی جزء رایج ترین دستگاه هایی است که به منظور کاهش سختی آب مورد استفاده قرار گرفته می شود. با توجه به میزان سختی موجود در آب، با گذشت زمان، جریان آب در داخل لوله ها باعث ایجاد رسوب می شود و این مسئله موجب افزایش انرژی مصرفی می شود. دستگاه سختی گیر دارای دانه های سیلیس و رزین هایی است که تبادل یونی را انجام می دهد. معمولاً دستگاه سختی گیر را در مسیرهای ورودی، خروجی، مسیر آب نمک، تخلیه شستشو و ... قرار می دهند. برای خرید سختی گیر رزینی به سایت مراجعه کنید. 

فروش سختی گیر رزینی

دستگاه سختی گیر در کنار منبع نمک قرار گرفته می شود تا بدین صورت می توانند برای احیای سختی گیر استفاده می نمایند. شیر اصلی که در مسیر سختی گیر مورد استفاده قرار گرفته می شود با نام شیر سلویید ولو است که وظیفۀ آن تغییر مسیر آب در لوله های سختی گیر می شود تا بتوانند میزان درصد سختی آب را کاهش دهند. علاوه بر این شیر، در مسیر سختی آب از شیرهای کوچکتری نیز استفاده می شود که عبارتند از شیر هواگیر، شیر ورودی، شیر خروجی، و شیر نمونه برداری که قبل از شیر خروجی تعبیه می شود. البته شیرهای خط نمک، شیر تخلیه و شیر تخلیه شستشو نیز از دیگر شیرهایی است که در دستگاه های سختی گیر مورد استفاده قرار گرفته می شود. متناسب با نوع طراحی دستگاه های سختی گیر، به میزان قابل توجهی می توان درصد سختی آب را کاهش داد. لذا تولید و فروش دستگاه های سختی گیر رزینی در صنایع مختلف که مجهز به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی هستند، می توانند از میزان خلوص آب را افزایش دهند.

ساختار دستگاه سختی گیر رزینی

منبع نمک، شیر خط نمک، شیر تخلیه شستشو، شیر ورودی، مسیر ورودی، شیر هواگیری، مسیر خروجی، دریچه بالا، گیج، منبع اصلی رزین، شیر خروجی، شیر نمونه برداری، دریچه پایین و شیر تخلیه از جمله قسمت های مختلف دستگاه سختی گیر رزینی است که هر کدام از آن ها نقش مهمی در عملکرد دستگاه و درصد خلوص آب خروجی دارد. معمولاً تجهیزات لوله کشی که در ساخت دستگاه سختی گیر مورد استفاده قرار گرفته می شود، بر حسب دبی خروجی مورد استفاده قرار می گیرد و به واسطۀ شیرهای سلوولو نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک تولید می شوند.برای اطلاع از فروش سختی گیر FRP  به سایت مراجعه کنید. 

همانطور که خرید دستگاه سختی گیر برای سیستم های تأسیساتی ضرورت دارد، نگهداری سختی گیر رزینی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. عدم کاهش دمای دستگاه از 4 درجه سانتی گراد، جلوگیری از یخ زدگی و خشک شدن رزین دستگاه، داشتن رطوبت همیشگی برای رزین سختی گیر، توجه به زمان شستشو و احیاء رزین، کنترل مداوم سختی ورودی و خروجی آب، استفاده از فیلتر شنی برای املاح معلق در آب و قرار دادن دستگاه سختی گیر در فضای سر پوشیده از مواد قابل توجهی است که باید در نگهداری دستگاه سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک در نظر گرفته شوند. قیمت سختی گیر رزینی که وارداتی باشد به نسبت دستگاه های سختی گیر فلزی ارزان تر می باشند. برخی از این دستگاه ها به علت نداشتن فلچ شارژ و تخلیه رزین کار نصب کردن دستگاه را برای نصاب سخت می نماید و هنگام خرید سختی گیر باید به این نکات توجه داشته باشید.

شرکت اطلس آب کیمیا پالایش به عنوان یکی از شرکت های عرضه کنندۀ تجهیزات صنعتی تصفیه آب و فاضلاب فعالیت می کند.

  آدرس : تهران کیلومتر 20 جاده مخصوص جنب شرکت نفت پارس خیابان

    کیمیا پژوهان خیابان مارال رنگ پلاک 118

            فکس 46076976      تلفن  46073396      46076082  021 

             ایمیل atlasab724@gmail.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 247
نمایش همه
علاقه مندی ها ()