اکوی قلب از دیگر روش های تشخیصی است که در جهت بیماری های قلبی و عروقی مورد استفاده قرار گرفته می شود. اجرای اکوی قلب توسط افراد متخصص صورت می گیرد که اطالاعات کاملی در رابطه با نحوۀ کار کردن با دستگاه های اکوی قلب یا همان اکوکاردیوگرافی داشته باشند. پس از اجرای اکوی قلب، نتایج توسط پزشک مورد بررسی قرار گرفته می شود و پس از بررسی  و تجزیه و تحلیل، نوع اختلالات قلبی و عروقی را مشخص می کنند و سپس بهترین روش درمانی را برای بیماران تجویز می کنند.

تست اکوی قلب به عنوان یکی از رایج ترین روش های تشخیص بیماری های قلبی است که متخصصان قلب و عروق برای مشاهدۀ قلب، عروق خونی و همچنین وضعیت دریچه های قلب، اکوکاردیوگرافی را تجویز می کنند. دستگاه  اکوی قلب تخصصی به صورت سونوگرافی داپلر می باشد و امواج صوتی به سمت ساختار قلب منتشر می شود و بدین وسیله تصویری از قلب و عروق خونی گرفته می شود. لازم به ذکر است که نتایج اکوی قلب به نوعی دقیق تر از اشعه ایکس می باشد و میزان خطرات کمتری را به دنبال دارد. البته بر اساس تشخیص متخصص قلب، نوع تست تشخیصی انتخاب می شود.

اجرای اکوی قلب تخصصی

با توجه به اهمیت بالایی که اکوکاردیوگرافی در تشخیص اکثر بیماری های رایج قلبی دارد، این تست توسط متخصص تجویز می شود. افرادی که با انسداد شریان داخلی، فیبریلاسیون دهلیزی، نقش مادرزادی قلب، افرادی که اختلالات دریچه ای قلب، آسیب دیدگی ناشی از حمله های قلبی گذشته، پرفشاری رگ ریوی، عفونت کیسه اطراف قلب، کاردیومیوپاتی و ... روبرو می باشند، نیاز به انجام آزمایش اکوی قلب دارند که البته توسط پزشک متخصص قلب باید تجویز گردد.

نکتۀ قابل توجهی که در رابطه با نحوۀ انجام اکوی قلب و عروق وجود دارد، می توان به تجویز پزشک اشاره نمود که روش های مختلفی را شامل می شود و اپراتور بر اساس آنها، اکوکاردیوگرافی را انجام می دهند.

اکوی قلب از طریق قفسۀ سینه (TTE) و اکوی قلب از راه مری (TEE) از جمله روش های انجام اکوی قلب می باشند که متخصص قلب، نوع آن را برای بیماران تجویز می کند. معمولاً روش اکوی قلب TTE رایج ترین روش برای اکو از راه مری می باشد که حالت غیر تهاجمی دارد. لذا برخی از موارد بیماران دارای بافتی هستند که امکان رویت ارگان های داخلی بدن را میسر نمی سازند. در نتیجه متخصص اکوی قلب می تواند تزریق مادۀ حاجب رنگی را برای بیمار انجام دهد و در صورت عدم موثر بودن آن، ممکن است اکوکاردیوگرافی از راه مری صورت گیرد.

اجرای اکوکاردیوگرافی از راه مری نسبت به قفسۀ سینه کمتر رایج می باشد. معمولاً اگر نتوانند تصویر واضحی از طریق روش اکوی قلب TTE ثبت کنند، در آن صورت می توانند از روش اکوی TEE یا همای اکوی راه مری برای تشخیص اختلالات استفاده کنند.

اکوداپلر و تست ورزش یا اکوی استرس از جمله روش های دیگری است که در حوزۀ اکوی قلب توسط متخصصین صورت می گیرد. بنابراین با توجه به نوع بیماری افراد، پزشک متخصص از این روش ها برای اجرای بیماری قلبی و عروقی بیماران استفاده می کنند. بدین وسیله بتوانند بهترین درمان را برای بیماری فرد در پیش بگیرند. استفاده از تکنیک های اکوکاردیوگرافی برای تشخیص اختلالات قلبی و عروقی بسیار مؤثر می باشد که البته به شرایط جسمی بیمار نیز بستگی دارد. 

امروزه اکوی سه بعدی قلب نیز صورت می گیرد که دید بهتری از وضعیت دریچه های قلب و بطن چپ را نشان می دهد.

کلینیک تخصصی قلب و عروق دکتر محمد ریاستی به عنوان یکی از مراکز تخصصی و با سابقه در حوزۀ ارائه خدمات اکوی قلب، آنژیوگرافی و دیگر روش های تشخیصی مشکلات قلب و عروقی در تهران فعالیت می کند.

آدرس : تهران - میدان هفت حوض نارمک - ضلع شمال غربی میدان - ابتدای خیابان آیت -نبش خیابان مهرانپور- ساختمان پزشکان588 

شماره تماس نوبتدهی: 09373585813

جهت نوبتدهی، تماس تنها از ساعت 10 صبح تا 9 شب 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 343
نمایش همه
علاقه مندی ها ()