در این مقاله شما را با انواع روش رادیولوژی دندان و تکنولوژی که در این صنعت وارد شده است، آشنا می سازیم. به طور کلی از روش های رادیولوژی دندان برای تشخیص فوری ناهنجاری ها و آسیب های دیگر استفاده می نمایند. رایج ترین روش رادیولوژی دندان عبارتند از رادیوگرافی داخل دهانی و خارج دهانی می باشند. بدین ترتیب متناسب با مشکلاتی که دارید، منطبق بر نظر و تجویز دندانپزشک بایستی نتایج خدمات رادیولوژی دندان را تهیه نمائید.

نحوۀ انجام رادیولوژی دندان

متناسب با نوع مشکلات و اختلالاتی که برای افراد صورت می پذیرد، روش های متفاوتی از رادیولوژی دندان به فرد پیشنهاد داده می شود.

رادیولوژی بایت وینگ : این نوع روش رادیولوژی دندان، بخش سمت راست فک یا کرون دندان های عقب را نشان می دهد. دندانپزشک ها از هر قسمت صورت، یک یا دو رادیوگرافی بایت وینگ می گیرند. رادیولوژی دندان مولر و دندان های دو پایه ، به جزئیات دندان های بالا و پایین یک سمت دندان انجام می پذیرد.

رادیولوژی پری اپیکال : توسط این نوع روش رادیولوژی دندان، می توان تنها یک یا دو دندان را در یک زمان تصویربرداری نمود. لازم به ذکر است که این شیوۀ عکسبرداری مشابه رادیوگرافی بایت وینگ می باشد که البته قسمت چپ دندان ها در نظر گرفته می شود. در این روش رادیولوژی دندان، می توان ارتفاع کامل هر دندان از تاج تا ریشه را تصویربرداری نمود. متناسب با شرایط سلامت دهانی و مشکلات دندانی، توسط نتایج رادیولوژی دندان، می توان به بررسی کامل قسمت های مختلف دهان اشاره نمود.

رادیولوژی اکلوزال : با استفاده از این روش تصویربرداری، سطح اکلوزال دندان ها مشاهده می شود. این نوع روش نسبت به رادیوگرافی معمول بزرگ تر است. رشد و جایگاه دندان های کودکان را می توان در این روش تصویربرداری مشاهده نمود. جهت انجام کلیۀ روش های رادیولوژی دندان مانند خدمات سی تی اسکن دندان می توانید به مرکز رادیولوژی تخصصی دکتر نکیسا ایل مراجعه نمائید.

مرکز رادیولوژی تخصصی دندان، فک و صورت دکتر نکیسا ایل  

 تلفن: 9-22094378 021

آدرس: سعادت آباد، میدان کاج به سمت چهارراه شهرداری، خیابان سرو غربی، ابتدای خیابان مروارید، ساختمان مروارید، پلاک 2، طبقه 2، واحد 14

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 48
نمایش همه
علاقه مندی ها ()